آیت الله علم الهدی: کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در خانواده خود تجربه کند آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری بازرس قلابی رانندگان اتوبوس‌رانی در مشهد اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده مشهد و ادامه خط ۳ مترو مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است + فیلم نائب رئیس شورای عالی استان‌ها: باید نگاه ساختار سیاسی ما به شورا‌ها تغییر کند اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود
سرخط خبرها

سربلند در سرمای استخوان‌سوز مشهد

  • کد خبر: ۲۱۴۰۷۵
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
سربلند در سرمای استخوان‌سوز مشهد
با وجود برف و یخ‌بندان، نیرو‌های خدمات شهری‌اجازه ندادند تردد مردم مختل شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ درحالی که مردمِ شهر سردِ مسکو دیروز و امروز هوای منفی دو درجه را تجربه کردند، دمای هوا در مشهد با بیش از ۱۰ درجه کاهش، به منفی شش درجه رسید و مشهدی‌ها دیروز صبح با یک شهر یخ‌زده مواجه شدند. هرچند که به دلیل رانندگی محتاطانه مردم، وضعیت هوا و تعطیل نشدن مدارس، شهر در ساعت‌های ابتدایی صبح ترافیک عجیبی را تجربه کرد، اما جز برخی از معابر یخ‌زده فرعی، همه معابر اصلی شهر به خاطر محلول و نمک‌پاشی شبانه‌روزی نیرو‌های خدمات شهری باز بود و تردد بدون مشکل جریان داشت.

با این حال، شرایط آب و هوایی اجازه رانندگی پرسرعت را به مردم نمی‌داد. آن‌طور که معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد به شهرآرا گفت، بیش از ۳۶۰ دستگاه خودرو مکانیزه و... از بامداد هفتم اسفند مشغول یخ‌زدایی و بازگشایی خیابان‌ها شدند و تا پایان برف و بوران در مشهد همه نیرو‌های خدمات شهری شهرداری آماده‌باش هستند.

ورود سرمای سیبری به کشور و بارش‌های سنگین برف در همه نقاط کشور خبری بود که از چند روز پیش در شبکه‌های اجتماعی دست به دست و توسط سازمان هواشناسی کشور تأیید شد و هواشناسی خراسان رضوی هم دوم اسفند ماه اعلام کرد که در بیشتر نقاط استان دما به شکل محسوسی کاهش پیدا خواهد کرد، ضمن اینکه کل استان درگیر بارش برف خواهد شد.

پنجم اسفند ماه هواشناسی خراسان رضوی یک بار دیگر هشدار صادر کرد و این بار در اعلامیه اش از تحت‌تأثیر قرار گرفتن کل استان توسط یک سامانه بارش‌زا خبر داد و پیش‌بینی کرد که در مشهد و شش نقطه دیگر بیشتر از هرجای دیگری برف و باران خواهد بارید و همچنین هواشناسی در این اطلاعیه یخ‌زدگی و لغزندگی معابر را هم پیش‌بینی کرده بود.

آماده باش، از ساعت‌های ابتدایی بارش برف

بارش برف در مشهد از ساعت‌های ابتدایی شبِ ششم اسفند ماه در مشهد آغاز شد و با کاهش جدی دمای هوا، پیش‌بینی یخ زدن معابر هم کم‌کم به وقوع پیوست و از همان ساعت فعالیت نیرو‌های خدمات شهری شهرداری مشهد آغاز شد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد در این باره به شهرآرا گفت: با توجه به اعلام هشدار هواشناسی استان مبنی بر وقوع بارش‌ها و یخبندان، آماده‌باش ۱۰۰درصدی نیرو‌های خدمات شهری به مناطق سیزده‌گانه شهرداری اعلام شد و هم‌زمان با شروع بارش باران و برف در شب میلاد حضرت صاحب‌الزمان (عج) نیروی‌های خدمات شهری در سطح شهر به حالت آماده‌باش درآمدند.

مهدی یعقوبی با بیان اینکه از بامداد روز دوشنبه کار پاک‌سازی معابر اصلی آغاز شد توضیح داد: ماشین‌آلات تخصصی خدمات شهری از شروع بارش تا بامداد دوشنبه ۷ اسفند، مشغول محلول‌پاشی معابر با اولویت پاک‌سازی معابر پرتردد و تقاطع‌های غیرهم‌سطح شدند. ۳۶۰ دستگاه ماشین‌آلات تخصصی خدمات شهری شامل تانکر، بیل برف‌روب، دستگاه خودرو نمک‌پاش و محلول‌پاش و... برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به شهروندان برای بازگشایی و یخ‌زدایی از معابر فعال بودند و آماده‌باش آن‌ها تا پایان بارندگی‌ها ادامه دارد.

پاک‌سازی معابر پرتردد

مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد هم با اشاره به اولویت‌بندی بازگشایی معابر توسط شهرداری توضیح داد: همه پاکبانان مشهدی از دو روز گذشته آماده‌باش و در سطح شهر مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند. در بازگشایی معابر اولویت ما ابتدا تقاطع‌های غیرهم‌سطح و معابر پرتردد به ویژه خیابان‌های منتهی به مدارس، درمانگاه‌ها، مساجد و... بود و در ادامه به منظور تسهیل در تردد شهروندان معابر بوستان‌ها با اولویت بوستان‌های خطی، ورودی بوستان‌ها و مسیر‌های اصلی و ورزشی داخل بوستان‌ها پاک‌سازی شد.

احسان نجاری مقدم، ادامه داد: همه نیرو‌های کارگری و ستاد معاونت خدمات شهری در روز‌های پیش‌رو و تا پایان بارندگی‌ها و عادی شدن وضعیت شهر، آماده‌باش خواهند بود.

خدمت با تمام امکانات

بار بخش زیادی از بازگشایی معابر و برف‌روبی از آن‌ها روی دوش خودرو‌های مکانیزه سازمان پسماند شهرداری است که در روز‌های گذشته به صورت تمام و کمال آماده‌باش و درحال فعالیت در شهر بودند. مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه بیش از صد خودروی این سازمان مشغول خدمت‌رسانی هستند بیان کرد: هم‌زمان با صدور اخطاریه‌های هواشناسی، عملیات زمستانی و فعالیت کارکنان و ماشین‌آلات سازمان پسماند شهرداری مشهد هم آغاز شد و از یکشنبه بیست دستگاه نمک‌پاش مکانیزه، ۵۲ دستگاه بیل برف‌روب و شش دستگاه محلول‌پاش در شهر شروع به کار کردند تا تردد مردم در شهر دچار اختلال نشود.

مسعود رضوی ادامه داد: همچنین در این عملیات زمستانه ۱۶دستگاه لودر و مینی لودر، دو دستگاه تانکر پشتیبان سوخت‌رسان و ۳۸ دستگاه خودرو‌های تانکر و مکش آب‌های سطحی و سه جرثقیل هم در شهر فعالیت کردند و در سازمان پسماند در مجموع با ۱۳۷ دستگاه از انواع خودرو کار برف‌روبی و بازگشایی معابر را در دو روز گذشته انجام دادیم.

اتوبوس‌رانی، پای کار سفر‌های درون‌شهری

اما درست در روزی که خیابان‌ها درگیر ترافیک شدید بود و تاکسی‌های اینترنتی هم پاسخگوی مردم نبودند، اتوبوس‌های سازمان‌های اتوبوس‌رانی از ساعت شش صبح و همانند گذشته به شهروندان خدمت ارائه کردند.

محمد غلامی، سرپرست سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد هم با تأکید بر فعال بودن همه ظرفیت‌های این سازمان در روز گذشته و روز‌های برفی آینده تصریح کرد: با توجه به بارش برف و برودت هوا، ناوگان اتوبوس‌رانی با تمامی ظرفیت فعال بود و از شب قبل اقدامات لازم برای آماده‌سازی ناوگان برای خدمات‌رسانی مستمر مدنظر قرار گرفت و با انجام تمهیدات پیش‌بینی‌شده از بامداد هفتم اسفند، مانند روز‌های گذشته و با وجود برودت هوا ناوگان با تمام ظرفیت فعال بود و به مردم سرویس‌دهی کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->